Unit Pentadbiran

Objektif Unit Pentadbiran

  • Menyediakan Perkhidmatan Latihan yang mesra pelanggan.
  • Mengendalikan aktiviti latihan secara profesional, beretika, integriti dan akauntabiliti.
  • Mengendalikan hal ehwal kewangan Unit Pentadbiran secara berhemah.
  • Menyediakan perkhidmatan kenderaan yang cekap dan beretika.
  • Mentadbir Unit Pentadbiran secara sistematik.

Piagam Pelanggan

  • Kepuasan hati pelanggan pada tahap amat baik pada kadar melebihi 75% setiap bulan.
  • Persediaan Penyampaian Perkhidmatan adalah pada tahap skala empat (4) dan ke atas.
  • Penilaian perkhidmatan latihan pada tahap baik dan amat baik pada kadar melebihi 70% setiap kursus yang dianjurkan.

Direktori Staf

BIL NAMA JAWATAN TELEFON EMEL
Unit Pentadbiran
1. En. Hairul Nizam bin Othman Timbalan Pendaftar (N48)  05-3616400  This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
2. Pn. Norhazira binti Sadiman Pegawai Eksekutif Kanan (N32) 05-3616333 This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
3. En. Ahmad Harmaini bin Ali Kerani Kanan (N22) 05-3616477 This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
4. En. Shaiful Rizal bin Noraini Kerani Kanan (N22) 05-3616478 This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
5. Pn. Norashilawati binti Ghazali Pegawai Khidmat Pelanggan Kanan (N22) 05-3616200 This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
6. Pn. Nurul Ayuni binti Jafri Kerani Kanan (N22) 05-3616437 This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
7. En. Mohd Shazali bin Ali Pembantu Belia Dan Sukan Kanan (S22) 05-3616426 This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
8. Pn. Wan Emy Nadia binti Mohd. Mukti Kerani (N19) 05-3616434 This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
9. En. Syed Ahmad Fazrin bin Syed Fadhil Kerani (N19) 05-3616435 This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
10. En. Khairul Azhar bin Zainal Abidin Pemandu Kanan (H14) 05-3616255 This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
11. En. Hazrin bin Ahamed
Pembantu Operasi (N11) 05-3616421 This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.


Unit Kewangan

Objektif Unit Kewangan

  • Mengendalikan sistem kewangan bersepadu (FAIS) untuk memberi khidmat pengurusan kewangan dengan cekap, tepat dan tanggungjawab kepada pelanggan selaras dengan visi,misi dan objektif Pusat Latihan ILD Perak.
  • Melaksanakan sistem pengurusan kewangan bagi memudahkan pelanggan disamping menepati kehendak-kehendak peraturan kewangan universiti.
  • Laporan audit bersih tahunan adalah merupakan satu matlamat penting kepada Unit Kewangan. Laporan bersih ini adalah mencerminkan tahap kecekapan dalam pengurusan kewangan dan mutu perkhidmatan adalah tinggi.

Piagam Pelanggan

  • Menyediakan Anggaran Belanjawan mengurus Tahunan UiTM yang lengkap mengikut jadual dan tarikh yang ditetapkan oleh Kementerian Pengajian Tinggi.
  • Menyediakan Agihan peruntukan Tahunan sebelum atau pada 1 Januari setiap tahun.
  • Menjelaskan pembayaran ke atas semua tuntutan pembayaran dalam tempoh tujuh hari bekerja dari tarikh terima dokumen lengkap.
  • Pengeluaran barang stor dibuat dalam tempoh tujuh hari bekerja dari tarikh permohonan lengkap diterima.
  • Mengeluarkan pesanan jabatan untuk permohonan perolehan melalui:-
    • Tender/sebutharga rasmi/rundingan terus dalam tempoh lima hari bekerja dari tarikh kelulusan perolehan dalam FAIS.
    • Sebutharga runcit/ kontrak pusat dalam tempoh lima hari bekerja dari tarikh permohonan diluluskan dalam FAIS.

Direktori Staf

BIL NAMA JAWATAN TELEFON EMEL
Unit Kewangan
1. Pn. Ma Bazla binti Mior Amran Penolong Akauntan Kanan (W32) 05-3616236 This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
2. Pn. Norfaizah binti Muhamad Yusof Penolong Akauntan (W29) 05-3616235 This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
3. Pn. Safariza binti Tajuddin Pembantu Tadbir Kewangan Kanan (W22) 05-3616234 This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
4. En. Mohd Syariff bin Abd Wahid  Pembantu Operasi (N11) 05-3616427 This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
5. Kaunter Bendahari   05-3616234  
6. Faks Bendahari   05-3616238  


Unit Pengurusan Fasiliti & ICT

Objektif Unit Pengurusan Fasiliti & ICT

Selaras dengan visi,misi dan objektif Pusat Latihan ILD Perak, objektif Unit Pengurusan Fasiliti & ICT adalah:

  • Menyelenggara seluruh aset dan kemudahan di Pusat Latihan ILD Perak dengan cekap dan berkesan bagi memastikan aktiviti kursus yang dijalankan dapat berfungsi dengan sempurna; dan
  • Mengutamakan kepuasan hati pelanggan.

Piagam Pelanggan

  • Sentiasa memberi perkhidmatan yang cekap dan pantas secara berterusan.
  • Menepati janji kepada pelanggan dan rakan sejawat.
  • Memastikan setiap kursus dapat dijalankan dengan sempurna.

Direktori Staf

BIL NAMA JAWATAN TELEFON EMEL
Unit Pengurusan Fasiliti & ICT
1. En. Mohd Khairul Anwar bin Mohd Shahriri Wasi Penolong Jurutera (JA29) 05-3616444 This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
2. En. Ahmad Rahimi bin Ridzuan @ Hazuan Penolong Jurutera (JA29) 05-3616239 This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
3. En. Shahrul Azlin bin Abdul Razak Penolong Jurutera (JA29) 05-3616888 This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
4. En. Muhammad Haziq bin Zaid Penolong Jurutera (JA29) 05-3616888  This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
5. En. Mohamad Azmir bin Abdul Rashid Penolong Pegawai Teknologi Maklumat (FA29) 05-3616239 This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
6. En. Abdul Razak bin Mohammad Hamid Penolong Pegawai Teknologi Maklumat (FA29) 05-3616239 This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
7. Pn. Zulaikah Asrah binti Sani Pembantu Tadbir Kanan (N22) 05-3616281 This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
8. En. Saiful bin Ghazali Penjaga Jentera Letrik (J19) 05-3616282 This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
9. En. Halimi bin Sahabudin Pembantu Kemahiran (H19) 05-3616282 This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
10. En. Muhamad Faizal bin Iza Pembantu Kemahiran (H19) 05-3616282 This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
11. En. Nuqman Afiq bin Anuar Pembantu Kemahiran (H19) 05-3616282 This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
12. En. Mohd Fazli bin Abdul Aziz Pembantu Awam (H11) 05-3616282 This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
13. En. Norizam bin Sahar Pembantu Awam (H11) 05-3616282 This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
14. En. Aidilfikri bin Kamarudin Pembantu Awam (H11) 05-3616282 This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
15. En. Muhammad Firdaus bin Hairolanuar Pembantu Awam (H11) 05-3616282 This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

 


Unit Penginapan

Objektif Unit Penginapan

  • Menyediakan tempat penginapan dan persekitaran yang kondusif kepada pelanggan bagi mematuhi piawaian pensijilan ISO 9001:2008.
  • Menyediakan perkhidmatan dan kemudahan asrama yang serba lengkap dan selesa kepada pelanggan.
  • Memberikan impak yang positif kepada pelangan-pelanggan sepanjang penginapan di asrama.

Piagam Pelanggan

  • Pendaftaran penginapan pelanggan di lakukan dalam tempoh lima (5) minit.
  • Menjamin untuk memberi perkhidmatan asrama yang berkualiti dan berkesan pada kadar 80% setiap bulan.
  • Menjamin mengurus dan menyelesaikan masalah pelanggan dengan segera dan cepat dalam tempoh tiga (3) hari bekerja selepas aduan diterima.
  • Menjamin persekitaran yang selesa dan kondusif pada skala tiga (3) setiap bulan.

Direktori Staf

BIL NAMA JAWATAN TELEFON EMEL
Unit Penginapan
1. En. Wan Khairil Joehari Bin Wan Muda Penolong Pengurus Asrama Kanan (N32) 05-3616300 This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
2. En. Abdul Raziff Bin Abdul Majid Penyelia Asrama Kanan (N22) 05-3616470 This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
3. En. Jamaludin Bin Mohamed Ghezalli Pembantu Operasi Kanan (N14) 05-3616468 This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
4. En. Abdul Mutalib Bin Mohd Isha Pembantu Awam Kanan (H14) 05-3616468 This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

 


Unit Polis Bantuan

Objektif Unit Polis Bantuan

  • Melaksanakan kawalan keselamatan yang sistematik dan berterusan
  • Menguatkuasakan undang-undang dan peraturan keselamatan terhadap warga universiti dan pelanggan secara berhemah dan proaktif
  • Menyediakan urusan perkhidmatan keselamatan secara cekap dan berkesan
  • Menguruskan Unit Polis Bantuan bagi mencapai taraf yang profesional, berintegriti dan berakauntibiliti

Piagam Pelanggan

  • Mengambil tindakan bantu mula terhadap makluman kes kecemasan dalam tempoh kurang tujuh (7) minit.
  • Menurunkan trend kadar jenayah dalam Pusat Latihan ILD Perak.
  • Menurunkan trend kadar pelanggaran peraturan dalam Pusat Latihan ILD Perak.
  • Mengemukakan tindakan susulan ke atas laporan kejadian dalam tempoh lima (5) hari daripada tarikh laporan kepada pihak yang berkenaan.
  • Memberi maklumbalas terhadap permohonan perkhidmatan dalam tempoh laima (5) hari daripada tarikh permohonan diterima.
  • Menambahbaik secara berterusan prestasi penyediaan penyampaian perkhidmatan supaya kepuasan hati pelanggan melebihi tahap skala empat (4).

Direktori Staf 

BIL NAMA JAWATAN TELEFON EMEL
Unit Polis Bantuan
1. KEKOSONGAN   05-3616479  
2. Pn. Zamariah Binti Puteh Pembantu Keselamatan Kanan (KP22) 05-3616476 This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
3. En. Mohammed Ali Bin Yusof Pengawal Keselamatan Kanan (KP14) 05-3616299 This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
4. En. Zunkepli Bin Mohaiuddin Pengawal Keselamatan Kanan (KP14) 05-3616299 This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
5. En. Rosli Bin Yussop Pengawal Keselamatan Kanan (KP14) 05-3616299 This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
6. En. Ghazali Bin Lope Pengawal Keselamatan Kanan (KP14) 05-3616299 This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
7. En. Mohd Amin Bin Ariff Pengawal Keselamatan Kanan (KP14) 05-3616299 This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
8. Pn. Noraliza Binti Mohamad Pengawal Keselamatan Kanan (KP14) 05-3616299 This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
9. En. Razali Bin Din Pengawal Keselamatan Kanan (KP14) 05-3616299 This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
10. En. Mohd Husaini Bin Khozaimi Pengawal Keselamatan Kanan (KP14) 05-3616299 This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
11. Pn. Rozaiwazi Binti Zainal Pengawal Keselamatan (KP11) 05-3616299 This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
12. Pos Utama   05-3616299  
13. Pos 2   05-3616286  
14. Pos 3   05-3616277  
15. Pos 4   05-3616285  
16. Pos 5   05-3616465